کد خبر : 208394
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 12:16

راهنمای خرید دوربین مداربسته دام برای کاربری‌های مختلف

راهنمای خرید دوربین مداربسته دام برای کاربری‌های مختلف

  یکی از بهترین و پرکاربردترین دوربین‌های امنیتی برای نظارت و محافظت در فضا‌های داخلی، دوربین مداربسته دام نام دارد. از این نوع دوربین‌ها معمولا در محیط‌های مختلف مثل خانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند. امروزه به‌لطف این تجهیزات هوشمند، ایجاد محیطی امن، راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه شده است. دوربین‌های دام تنوع

 

یکی از بهترین و پرکاربردترین دوربین‌های امنیتی برای نظارت و محافظت در فضا‌های داخلی، دوربین مداربسته دام نام دارد. از این نوع دوربین‌ها معمولا در محیط‌های مختلف مثل خانه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند. امروزه به‌لطف این تجهیزات هوشمند، ایجاد محیطی امن، راحت‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از همیشه شده است. دوربین‌های دام تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب دوربین مناسب در اغلب موارد برای افراد کار سختی است؛ از‌این‌رو، تصمیم گرفتیم تا انواع دوربین دام را معرفی کرده و در مورد خرید آن‌ها، مطالب مهمی را در اختیارتان قرار دهیم.

کاربرد دوربین مداربسته دام (Dome)

دوربین‌های مداربسته دام به‌دلیل شکل ظاهری دایره‌ای و گنبدی خود به‌راحتی شناخته می‌شوند. این دوربین‌ها برای فضای مسقف طراحی شده‌اند، اما تنوع بی‌نظیر دوربین‌های دام باعث شده که هم در محیط‌های داخلی و هم در فضای باز استفاده شوند؛ چراکه تقریبا برای تمامی مکان‌ها پوشش بی‌نظیری ارائه می‌دهند.

اکثر دوربین‌های امنیتی دام، دارای یک پوشش گنبدی ضدضربه و مقاوم برای محافظت بیشتر از لنز دوربین هستند. از انواع این دوربین‌ها معمولا برای بانک‌ها، نمای داخلی ساختمان‌ها، رستوران‌ها، مدارس، هتل‌ها، شرکت‌ها، پمپ‌بنزین‌ها، بیمارستان‌ها، کتابخانه‌ها و … استفاده می‌کنند.

انواع دوربین دام از نظر تکنولوژی کدام است؟

این مدل دوربین مداربسته یک گزینه همه‌کاره برای نیاز‌های امنیتی و نظارتی کاربران محسوب می‌شود. یک دوربین جمع‌و‌جور با طراحی مناسب برای فضای داخلی، محدوده پوشش خوب، مقاومت بالا و تنوع بی‌نظیر این تجهیزات، آن‌ها را به انتخابی ایده‌آل برای کاربرد‌های مختلف تبدیل می‌کند. به‌طورکلی، انواع دوربین دام از لحاظ فناوری به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند.

دوربین مداربسته HD (آنالوگ)

این مدل دوربین‌های نظارتی بدون‌نیاز به ایجاد زیرساخت شبکه‌ای، سیگنال‌های ویدئویی آنالوگ را توسط کابل‌های کواکسیال به یک دستگاه dvr انتقال می‌دهند. به‌طورکلی، قیمت دوربین دام HD نسبت‌به سایر دوربین‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است؛ ازهمین‌رو، گزینه مناسبی برای خانه‌ها و جا‌هایی که به تعداد بیشتری دوربین نیاز دارید، خواهد بود.

دوربین مدار بسته IP (تحت‌شبکه)

این نوع دوربین‌ها کیفیت تصویر بهتری دارند و گزینه مناسبی برای نظارت از راه دور هستند، چرا‌که تصاویر ویدئویی را به‌صورت دیجیتالی توسط شبکه پروتکل اینترنتی انتقال می‌دهند. در‌واقع، در دوربین‌های مداربسته تحت‌شبکه به‌دلیل انعطاف‌پذیری بالا با تمامی سیستم‌های امنیتی هماهنگ شده و انتخابی حرفه‌ای برای ادارات و اماکن تجاری به‌شمار ‌می‌روند. قیمت دوربین دام IP یا تحت‌شبکه در مقایسه با نوع آنالوگ گران‌تر است؛ درصورتی‌که محدودیت بودجه ندارید، بهتر است این مدل تجهیزات را انتخاب کنید.

راهنمای خرید دوربین دام؛ باید به‌دنبال چه چیزی باشید؟

انواع دوربین مداربسته دام، با مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف، راه‌حلی مطمئن برای افزایش امنیت و آرامش در محیط موردنظرتان خواهند بود. به‌خاطر داشته باشید که برای خرید این دوربین‌ها باید عواملی مثل وضوح، قابلیت دید در شب، نوع لنز و جنس بدنه دوربین (فلزی یا پلاستیکی) را در نظر بگیرید. در ادامه مواردی را برایتان توضیح می‌دهیم که در انتخاب دوربین مناسب تأثیر‌گذار هستند. مقایسه انواع دوربین مداربسته دام نیز به شما کمک می‌کند تا بهترین محصول را خریداری کنید.

وضوح دوربین و کیفیت

حداقل رزولوشن دوربین‌های دام برای تصاویر واضح و دقیق ۱۰۸۰p Full HD است. بااین‌حال، اگر به‌دنبال دوربین‌های با وضوح بالاتر هستید، تجهیزاتی با رزولوشن ۴K Ultra HD که فیلم‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهند را انتخاب کنید.

قابلیت دید در شب

بسیاری از حوادث امنیتی در ساعات شب یا نور کم رخ می‌دهند؛ از‌این‌رو، قابلیت دید در شب برای دوربین مداربسته بسیار ضروری خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که دوربین‌هایی که از LED مادون‌قرمز بهره می‌برند، قابلیت دید در شب واضح را تا یک فاصله خاص دارند. برای پوشش بهتر در شرایط کم‌نور باید به‌دنبال خرید دوربین دام برای فاصله‌های طولانی‌تر باشید.

محدوده دینامیکی گسترده (WDR)

بد نیست بدانید که فناوری WDR در دوربین مداربسته برای حفظ وضوح تصویر در شرایط نوری شدید، مانند نور پس‌زمینه قوی یا تابش خیره‌کننده ضروری است. دوربین‌هایی با قابلیت WDR انتخاب کنید که علاوه‌بر نوردهی متعادل، بتوانند جزئیات دقیق محیط را در شرایط با کنتراست بالا ثبت کنند.

نوع لنز و میدان دید

به‌طورکلی، نوع لنز دوربین، میدان دید و فاصله کانونی دوربین را تعیین می‌کند و بر ناحیه پوشش تصویر تاثیر می‌گذارد. دوربین‌هایی با لنز‌ متغیر برای میدان دید و فاصله کانونی قابل‌تنظیم مناسب هستند. اگر تصمیم دارید زاویه دید را از راه دور تغییر دهید یا روی تصویر زوم کنید، دوربین مداربسته با لنز موتورایز را انتخاب کنید. در‌مقابل دوربین مداربسته با لنز ثابت که محصول پرفروش‌تری در بازار است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای نظارت بر محدوده‌ای مشخص باشد.

دسترسی از راه دور و قابلیت‌های صوتی

دسترسی از راه دور به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند یا تبلت فیلم‌های دوربین مداربسته را از هر نقطه‌ای کنترل کنید. برخی از دوربین‌های دام نیز دارای میکروفون داخلی یا ورودی/خروجی صدا برای ارتباط صوتی دو‌طرفه هستند.

قیمت دوربین دام با چنین قابلیتی نسبت‌به دوربین‌های معمولی متفاوت خواهد بود. از این رو، در هنگام خرید دوربین مداربسته باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

سخن آخر

همان‌طورکه پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تنوع این تجهیزات در بازار زیاد است و بسته به قابلیت‌های دوربین مداربسته، قیمت آن نیز متغیر خواهد بود. از طرفی، انتخاب بهترین دوربین مدار بسته دام به عواملی مانند نوع فناوری دوربین، برند تولید‌کننده، رزولوشن، کیفیت لنز، توانایی دید در شب و… بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود برای خرید دوربین دام متناسب با کاربری مدنظرتان به نکات گفته شده به‌خوبی توجه کنید. در‌نهایت، ازآنجایی‌که، این تجهیزات به‌عنوان ابزاری برای تامین امنیت محیط‌های مختلف شناخته می‌شوند، ضروری است از شرکت‌های معتبر خرید کنید.

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ

معرفی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح