کد خبر : 208340
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 15:55

نقش سنگ شکن فکی در صنعت خردایش مواد

نقش سنگ شکن فکی در صنعت خردایش مواد

  در عملیات کاهش اندازه مواد معدنی، از تجهیزات و ماشین‌هایی استفاده می‌شود که سنگ‌ها را خرد کرده و آن‌ها را به اندازه‌ای می‌رسانند که بتوان در صنایع دیگر استفاده کرد. به این تجهیزات سنگ شکن گفته می‌شود که در مدل‌های مختلفی تولید شده و بسته به جنس سنگ، می‌توان گزینه مناسبی را خریداری کرد.

 

در عملیات کاهش اندازه مواد معدنی، از تجهیزات و ماشین‌هایی استفاده می‌شود که سنگ‌ها را خرد کرده و آن‌ها را به اندازه‌ای می‌رسانند که بتوان در صنایع دیگر استفاده کرد. به این تجهیزات سنگ شکن گفته می‌شود که در مدل‌های مختلفی تولید شده و بسته به جنس سنگ، می‌توان گزینه مناسبی را خریداری کرد. طراحی سنگ شکن‌ها به شکلی است که بر ماده نیرو یا ضربه وارد کرده و باعث شکسته شدن آن‌ها به ذرات کوچک‌تر می‌شوند.

سنگ شکن‌ها بسته به محل قرار گیری خود در سه دسته قرار می‌گیرند. در ابتدای خط تولید سنگ شکن‌های اولیه نظیر سنگ شکن فکی قرار دارد که شکل خام مواد معدنی را دریافت کرده و محصولی تولید می‌کند که بتوان در سنگ شکن‌های ثانویه از آن‌ها استفاده کرد.

سنگ شکن‌های ثانویه نظیر سنگ شکن ضربه‌ای، مواد معدنی را دریافت کرده و به اندازه‌ای می‌رسانند که بتوان در تولید محصولات از آن‌ها استفاده کرد. چنانچه هدف نهایی کارخانه شن و ماسه باشد، دسته دیگری از سنگ شکن‌ها به نام سنگ شکن ثالثیه نیاز است که با نام ماسه ساز هم شناخته می‌شوند.

سنگ شکن فکی چیست؟

خرد کردن مواد معدنی اولین مرحله در فرآوری این ذرات است که طی آن سنگ‌های خام معدنی وارد دستگاه شده و به ذرات کوچک‌تر تبدیل می‌شوند. برای کاهش اندازه این ذرات، باید به تجهیزاتی متوسل شد که امکان انجام چنین عملیاتی را فراهم می‌کند. سنگ شکن فکی جز همین دسته از تجهیزات است که بدون آن امکان بهره برداری از مواد معدنی وجود ندارد. سنگ شکن فکی در اولین مرحله از خط تولید قرار گرفته و سنگ‌ها را به اندازه‌ای کوچک می‌کند که بتوان در دستگاه‌های دیگر از آن‌ها استفاده کرد. 

عملیات خردایش در سنگ شکن فکی به وسیله قطعات فک انجام می‌گیرد. یکی از این فک‌ها ثابت بوده و دیگری متحرک است. مواد معدنی پس از ورود به داخل سنگ شکن بین دو فک قرار گرفته و پس از شروع حرکت فک متحرک به سمت فک ثابت، به دلیل فشار وارده تغییر اندازه پیدا می‌کنند. با کمک سنگ شکن فکی می‌توان انواع سنگ‌های سخت و نیمه سخت را خرد کرده و به خط تولید سرعت بخشید.

سنگ شکن فکی چندین ویژگی مهم دارد که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها ذکر شده است.

  • سنگ شکن قدرت خردایش بالایی داشته و می‌توان با کمک آن سنگ‌های سخت و نیمه سخت را به اندازه کوچک‌تر رساند.
  • هزینه تعمیر و نگهداری این سنگ شکن پایین بوده و باعث صرفه جویی در هزینه‌های مجموعه می‌شود.
  • طول عمر بالایی داشته و تا چندین سال بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهد.
  • بدنه سنگ شکن فکی از متریالی ساخته شده که بیشترین مقاومت ممکن را در برابر عوامل بیرونی داشته باشد.
  • دارای یک سیستم روغن کاری کارآمد است که باعث افزایش طول عمر دستگاه می‌شود.
  • به بالا بردن سرعت تولید کارخانه کمک می‌کند.

نام سنگ شکن فکی معمولا با دو عدد بیان می‌شود. به طور مثال ممکن است مشاهده کنید که یک سنگ شکن فکی ۱۸۰*۳۶۰ نامیده شده است. این بدان معناست که دستگاه دهانه‌ای با ابعاد ۱۸۰ در ۳۶۰ سانتی متر دارد.  هر خط تولید باید با توجه به نیاز خود سنگ شکن فکی مناسب خریداری کند تا به حداکثر ظرفیت تولید خود رسیده و فروش بیشتری داشته باشد. چنانچه برای خرید سنگ شکن نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان مجموعه نوین ماسه ساز به سوالات شما پاسخ خواهند داد. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ

معرفی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح