کد خبر : 208358
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 13:26

پلیس هند، مخابرات چینی را به تامین مالی پورتال خبری بررسی شده متهم کرد

پلیس هند، مخابرات چینی را به تامین مالی پورتال خبری بررسی شده متهم کرد

  به گزارش آژانس خبری و به نقل از رویترز دهلی نو، ۶ اکتبر (رویترز) – اسناد روز جمعه نشان داد که پلیس هند رسماً شرکت‌های چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی و ویو موبایل را به کمک به انتقال غیرقانونی وجوه به یک پورتال خبری تحت تحقیق به اتهام انتشار تبلیغات چینی متهم کرده است. سخنگوی

A man walks past a logo of Xiaomi, a Chinese manufacturer of consumer electronics, outside a shop in Mumbai

 

به گزارش آژانس خبری و به نقل از رویترز دهلی نو، ۶ اکتبر (رویترز) – اسناد روز جمعه نشان داد که پلیس هند رسماً شرکت‌های چینی گوشی‌های هوشمند شیائومی و ویو موبایل را به کمک به انتقال غیرقانونی وجوه به یک پورتال خبری تحت تحقیق به اتهام انتشار تبلیغات چینی متهم کرده است.

سخنگوی شیائومی هند به شدت این اتهام را رد کرد. سخنگوی Vivo بلافاصله به درخواست های مکرر برای اظهار نظر پاسخ نداد. NewsClick گفت این اتهامات “غیر قابل دفاع و ساختگی” است.

گروه های حقوق رسانه و مخالفان در هند گفته اند که تحقیقات درباره NewsClick و اتهامات پیرامون آن بخشی از سرکوب مطبوعات است – اتهامی که توسط دولت رد شده است.

این اتهامات در یک شکایت پلیس در ۱۷ اوت مطرح شد.

روز جمعه، چند روز پس از یورش افسران به دفتر NewsClick در دهلی نو و منازل روزنامه نگاران و سپس دستگیری بنیانگذار و سردبیر آن Prabir Purkayastha و یک مقام ارشد اداری، روز جمعه با وکلای افرادی که نام آنها در شکایت ذکر شده است، به اشتراک گذاشته شد.

در این شکایت که رونوشتی از آن توسط رویترز مشاهده شده است، پورکایاستا از NewsClick به توطئه با یک گروه داوطلبانه کمتر شناخته شده برای برهم زدن حاکمیت هند و ایجاد نارضایتی متهم شده است.

در سند پلیس آمده است که به عنوان بخشی از این طرح، مبالغ هنگفتی از چین برای انتشار اخبار مغرضانه در انتقاد از سیاست‌ها و پروژه‌های هند و دفاع از سیاست‌ها و برنامه‌های چین دریافت شده است.

در این شکایت آمده است: «همچنین معلوم شده است که شرکت‌های بزرگ مخابراتی چین مانند شیائومی، ویوو و غیره هزاران شرکت پوسته را در هند با نقض قوانین ارز خارجی هند به دلیل تزریق غیرقانونی وجوه خارجی به هند برای پیشبرد این توطئه، ادغام کرده‌اند». .

یک افسر ارشد پلیس تایید کرد که این سند واقعی است و ادعاهایی را در مورد آن دو شرکت مطرح کرده است.

“بی اساس، پوچ”
سخنگوی شیائومی هند با اشاره به اولین گزارش اطلاعاتی که به طور رسمی شکایت پلیس در هند فراخوانده شده است، گفت: “ما هیچ اطلاعی در این مورد نداریم. ما قویاً ادعای مذکور علیه شیائومی را در FIR رد می کنیم.”

سخنگوی شیائومی گفت: “شیائومی عملیات تجاری خود را با احترام و با رعایت دقیق قوانین قابل اجرا انجام می دهد. هر گونه ادعای توطئه کاملاً بی اساس است.”

شیائومی و ویوو از بزرگترین برندهای گوشی هند هستند.

سند پلیس به جزئیات بیشتری در مورد چگونگی کسب اطلاعات، هیچ مدرکی مبنی بر دخالت شرکت ها و یا بیان این که پلیس اکنون در حال بررسی چه اقداماتی است، اشاره نکرده است.

NewsClick این هفته اعلام کرد که هیچ خبر یا اطلاعاتی را به دستور هیچ نهاد یا مقام چینی منتشر نمی کند. وکلای آن به این شکایت در دادگاه عالی دهلی اعتراض کرده اند.

NewsClick روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: ماهیت کاملاً پوچ اتهامات در FIR به وضوح نشان می دهد که اقداماتی که علیه NewsClick آغاز شده چیزی جز تلاشی آشکار برای سرکوب مطبوعات آزاد و مستقل در هند نیست.

وی افزود: «NewsClick به سیستم قضایی هند ایمان کامل دارد و مطمئن است که موضع آن ثابت خواهد شد».

چین در گذشته اتهامات مربوط به مداخله در هند را رد کرده و از دهلی نو خواسته است که محیطی منصفانه و بدون تبعیض برای شرکت های چینی فراهم کند.

روابط هند و چین پس از درگیری نظامی در سال ۲۰۲۰ در مرز مورد مناقشه هیمالیا که در آن ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی کشته شدند، دچار اختلال شده است.

اگرچه تنش های مرزی پس از چندین دور گفتگوهای نظامی و دیپلماتیک کاهش یافته است، دهلی نو می گوید تا زمانی که جدایی کامل و کاهش تنش صورت نگیرد، روابط نمی تواند به حالت عادی بازگردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ

معرفی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح