کد خبر : 208387
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 12:03

پیامک‌های تبلیغاتی و چالش‌های حفظ حریم خصوصی مشتریان

پیامک‌های تبلیغاتی و چالش‌های حفظ حریم خصوصی مشتریان

  این روزها تقریبا تمامی کسب‌وکارها برای ارتباط بهتر با مشتری و فروش بیشتر سازمانی خود، از روش‌های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان است. اما یکی از چالش‌هایی که کاربران همیشه با آن مواجه هستند و درباره آن احساس

 

این روزها تقریبا تمامی کسب‌وکارها برای ارتباط بهتر با مشتری و فروش بیشتر سازمانی خود، از روش‌های مختلفی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین این روش‌ها، استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان است.

اما یکی از چالش‌هایی که کاربران همیشه با آن مواجه هستند و درباره آن احساس مزاحمت می‌کنند، عدم رعایت حفظ حریم شخصی در ارسال این نوع پیامک‌ها است. گاهی اوقات این پیامک‌ها برای مشتری شما مزاحمت ایجاد می‌کنند. بیشتر کاربران از دریافت پیامک‌های زیاد و بیهوده و ارسال آن‌ها در زمان‌های نامناسب بسیار کلافه می‌شوند و به هر طریقی قصد دارند جلوی این پیامک‌ها را بگیرند.

برای مثال ممکن است برای لغو و حذف پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل اقدام کنند. زیرا از دریافت بیش از حد پیامک‌های تبلیغاتی خسته باشند. بیاید با چالش‌هایی که کاربران در دریافت پیامک‌ها دارند بیشتر آشنا شویم.

چالش‌های حفظ حریم شخصی در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی

درست است که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای پیشبرد اهداف سازمان‌ها بسیار خوب و موثر است، اما باید در نظر گرفت که اینطور پیامک‌ها باید چگونه ارسال شوند تا تاثیر بیشتری داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است با رعایت نکردن اصول ارسال پیامک‌ها، برای دیگران مزاحمت ایجاد کنید و نتیجه عکسی برای سازمان شما داشته باشد و حریم خصوصی مشتریان شما رعایت نشود. بیایید با برخی از این موارد آشنا شویم.

ارسال پیامک در زمان نامناسب برای مخاطبان

بهترین زمان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برای مشتریان، از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ است. البته در کل بهتر است صبح خیلی زود و شب دیر هنگام به افراد اس ام اس ندهید. با این کار رسما به حریم خصوصی و زمان استراحت آن‌ها بی‌احترامی کرده‌اید. پس حتما زمان ارسال پیامک‌های خود را در نظر بگیرید.

ارسال خبرنامه پیامکی بدون اجازه مشتری

وقتی افراد از کسب و کار شما خرید می‌کنند و یا عضو سایت شما می‌شوند، می‌توانید برایشان خبرنامه پیامکی ارسال کنید. البته قبل از هرچیز باید تمایل آن‌ها برای دریافت این خبرنامه را بدانید. ارسال بدون اجازه خبرنامه ممکن است مشتری شما را کلافه کند و برای همیشه پیامک‌های تبلیغاتی شما را مسدود کند. پس بهتر است قبل از هرکاری از آن‌ها اجازه بگیرید و سپس اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

ارسال پیامک در تعداد بالا

ارسال پیامک تبلیغاتی گرچه بسیار خوب و مطلوب است، اما باید در نظر بگیرید که تعداد ارسال شما نیز بسیار مهم است. تصور کنید یک سازمان روزی ۳ الی ۴ بار پیامک تبلیغاتی ارسال کند. طبیعی است مخاطب از دریافت این اس ام اس ها کلافه می‌شود و علاقه‌ای به ادامه دریافت این نوع پیامک‌ها نخواهد داشت. پس تعداد ارسال‌های خود را محدود کنید. اما سعی کنید متن‌هایی تاثیر گذار برایشان ارسال کنید.

ارسال پیامک بعد از دریافت کد ۱۱

طبق قانون همه کسب‌وکارها و ارگان‌هایی که قرار است پیامک تبلیغاتی ارسال کنند، باید در انتهای متن پیامک خود عبارت «لغو ۱۱» یا «لغو۱۱» را قرار دهند. اگر مخاطب عدد ۱۱ را برای شما ارسال کند، تمامی پیامک‌های تبلیغاتی که قرار است از این خط ارسال شود مسدود خواهند شد. اگر سازمانی بخواهد با سرشماره‌های دیگر مجددا همان پیامک‌ها را برای مشتری ارسال کند، مشتری از این موضوع کلافه می‌شود و ممکن است اس ام اس های این سرشماره را نیز مسدود کند.

راهکارهایی برای حفظ حریم شخصی مشتریان

مشتری‌ها و مخاطبان شما قلب تپنده سازمان هستند. بدون آن‌ها هیچ تعامل و فروشی صورت نخواهد گرفت. به همین دلیل باید بدانید با آن‌ها چگونه باید تعاملی مثبت داشته باشید و ارسال بیهوده پیامک‌های تبلیغاتی، به حریم خصوصی آن‌ها تعرض نکنید.

با اجازه پیامک بفرستید

اگر مشتری به صورت حضوری به سازمان شما مراجعه کرده است، از آن‌ها اجازه بگیرید که آیا می‌توانید اس ام ای های تبلیغاتی برایشان ارسال کنید یا نه. همچنین در صورت خرید آنلاین از شما، با ارسال یکم اس ام اس تمایل و یا عدم تمایل آن‌ها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی خود را جویا شوید.

با این کار مشتری از احترام و حق انتخابی که برایش قائل شدید خوشحال می‌شود و تعامل با شما نقطه مثبتی خواهد بود.

فواصل ارسال را رعایت کنید

ارسال پشت هم اس ام اس های تبلیغاتی مخاطب شما را کلافه می‌کند. ممکن است پیامک شما دقیقا چیزی باشد که مشتری نیاز دارد. اما با ارسال بیش از حد اس ام اس، آن را نادیده گرفته و حتی ممکن است با ارسال کد ۱۱، برای همیشه پیامک‌های تبلیغاتی شما را لغو کنند. پس سعی کنید بیش از اندازه برای مخاطبان خود پیامک ارسال نکنید و حریم شخصی آن‌ها را رعایت کنید.

اطلاعات مشتری را محفوظ نگه دارید

شما برای داشتن یک ارتباط موثر و حفظ حریم شخصی مخاطبان خود، باید تمامی اطلاعات هویتی و ارتباطی که از مخاطبان خود دارید را حفظ کنید و آن‌ها با دیگران به اشتراک نگذارید. شماره تماس، نام و سایر اطلاعات شخصی مخاطبان شما در پنل اس ام اس شما ذخیره شده است. این اطلاعات بسیار مهم هستند و افراد علاقه‌ای ندارند تا آن را در اختیار کسب‌وکارهای دیگر قرار دهید. به همین دلیل باید این مورد را در نظر بگیید که شما به عنوان یک کسب‌وکار متعهد، باید در حفظ و نگهداری اطلاعات کاربران خود کوشا باشید و حریم شخصی افراد را حفظ کنید.

متن‌های جذاب بنویسید

اصلی‌ترین ابزار در بازاریابی پیامکی، متن پیامک و نوشته شماست. برای برقراری ارتباط موثر و داشتن تعاملی مناسب، باید متنی بنویسید که مخاطب جذب آن شود و پیامک شما را یک پیام مزاحم در نظر نگیرد. بهتر است متن شما کوتاه، ساده و جذاب باشد و دقیقا منظور شما را به مخاطب برساند.

اگر متن شما گنگ باشد ممکن است مخاطب از ارتباط با شما صرف نظر کند.

برایشان کد تخفیف و پیشنهاد ویژه ارسال کنید

اصلی‌ترین ویژگی و کارکرد بازاریابی پیامکی، ارسال تبلیغات و ارائه کد تخفیف و پیشنهادهای ویژه است. به همین دلیل باید متنی بنویسید که در عین زیبایی و سادگی، یک پیشنهاد شگفت انگیز هم برای مشتری شما داشته باشد تا آن را نادیده نگیرد و با شما ارتباط برقرار کند. با این کار نه تنها حریم شخصی افراد حفظ شده است، بلکه ارتباطی موثر با آن‌ها برقرار کرده‌اید.

سخن پایانی

یک بازاریابی پیامکی خوب و موثر باید طوری صورت بگیرد که مخاطب از ارتباط با شما خسته نشود و حریم شخصی خود را محفوظ و حائز اهمیت بداند. در این صورت است که به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کند و فروش شما نیز افزایش می‌یابد. برای داشتن یک تعامل خوب و عالی، می‌توانید وارد وبسایت ملی پیامک شوید و با خرید یکی از پنل های اس ام اس بازاریابی پیامکی خود را شروع کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 8 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ

معرفی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح