کد خبر : 208166
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 2:48

۹ هزار نفر مسافر از سیاه چادر‌های نوروزی عشایر بازدید کردند

۹ هزار نفر مسافر از سیاه چادر‌های نوروزی عشایر بازدید کردند

به گزارش ایلنا، مهدی رشیدی در اختتامیه نوروزگاه عشایری فاروج با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری غنی است افزود: سیاه چادر‌های نوروزی به لحاظ تاریخی و فرهنگی جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد ضمن آنکه ماندگاری مسافران در سال جدید بسیار بالا بود که این مهم با همکاری و همدلی مدیران متولی انجام

 ۹ هزار نفر مسافر از سیاه چادر‌های نوروزی عشایر بازدید کردند

به گزارش ایلنا، مهدی رشیدی در اختتامیه نوروزگاه عشایری فاروج با بیان اینکه خراسان شمالی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری غنی است افزود: سیاه چادر‌های نوروزی به لحاظ تاریخی و فرهنگی جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران دارد ضمن آنکه ماندگاری مسافران در سال جدید بسیار بالا بود که این مهم با همکاری و همدلی مدیران متولی انجام شد.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت اقوام مختلف استان باید قومیت‌ها و پتانسیل‌های آن را به مردم کشور بشناسانیم و آنان را با این غنای فرهنگی استان آشنا کنیم که نوروزگاه‌های عشایری یکی از این فرصت‌ها است.

وی افزود: در این ایام بیش از ۷۲۰۰ خدمت به گردشگران و زائران ارائه شده که این نشان می‌دهد استان ما پتانسیل‌های بالایی در شناساندن و ارائه جاذبه‌های فرهنگی _ گردشگری و تاریخی دارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان شمالی گفت: نوروز امسال عشایر استان در ۱۱ نوروزگاه جاده‌ای میزبان مسافران بودند.

روشن ضمیر ادامه داد: گردشگران و زائران در این سیاه چادر‌ها با فرهنگ اقوام کرمانج عشایر، صنایع دستی و غذا‌های آن‌ها آشنا می‌شوند.

خراسان شمالی ۶ هزار و ۲۵۰ خانوار عشایری با حدود ۳۰ هزار جمعیت دارد و این قشر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع دستی استان را تولید و تامین می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دانلود آهنگ

معرفی چند نمونه رپورتاژ آگهی موفق

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح